O mnie

Urodzenie dziecka zmienia w życiu kobiety wszystko. Urodzenie drugiego dziecka wywraca to życie do góry nogami i trzeba je kompletnie przeorganizować. Przynajmniej, jeżeli kobieta chce (tak, jak ja chciałam) być z dziećmi i dla dzieci. Dlatego w pewnym momencie porzuciłam mój szlachetny zawód architekta i to, co do tej pory było tylko hobby, stało się sposobem na życie. Zostałam certyfikowanym nauczycielem uważności (mindfulness) dla dzieci i nauczycielką jogi, a wartościami, które są mi bliskie, mogę teraz dzielić się nie tylko z własnymi dziećmi.

Zostałam również terapeutką holistyczną z intencją wspierania naturalnych zasobów człowieka jako istoty biopsychospołecznej do autoregulacji, autonaprawy, autoregeneracji. Aktualnie jestem dyplomowaną naturoterapeutką, psychodietetykiem, terapeutką Medycyny Chińskiej (w zakresie żywienia, akupunktury, akupunktury kosmetycznej, ziołolecznictwa, masażu bańką, masażu Tuina w pediatrii, Aurikuloterapii), terapeutką twarzy (Yin Miofascioplastyka Twarzy, Szyi i Dekoltu, Lifting Terapeutyczny Twarzy DRE), refleksologiem (Bipolarna Refleksologia Jelita Grubego, Refleksologia Rąk). Ale na tym nie koniec! Wciąż się uczę i rozwijam w myśl idei ‘lifelong education’ – nauki przez całe życie. O stosowanych przeze mnie metodach przeczytasz szczegółowo na moim blogu w zakładce ‘terapie holistyczne’. Uwzględniłam tu również terapię jogą oraz mindfulness jako terapię.

Jogę praktykuję od 2009 roku.

Regularnie uczestniczę w warsztatach doszkalających prowadzonych przez uznanych i doświadczonych nauczycieli z całego świata (Konrad Kocot, Kasia Pilorz, o. Joseph Pereira, Rita Keller, Lois Steinberg, Abhijata Sridhar Iyengar).

Ukończyłam 3-letni kurs nauczycielski jogi według metody Iyengara z poziomu Intro II (u Konrada Kocota).

Ukończyłam również certyfikowany kurs nauczycielski jogi dla dzieci u Jaime Amor z Cosmic Kids, kurs instruktorski jogi dla dzieci i młodzieży u Emilii Burkiewicz oraz szkolenie „Jak kreatywnie uczyć dzieci jogi” u Marty Miguły.

Odbyłam 8- tygodniowy trening MBSR ((Mindfulness Based Stress Reduction) u Tomasza Kryszczyńskiego, psychologa, doświadczonego nauczyciela mindfulness w programach MBSR oraz MBCT (Mindfulness Based Cognitive Therapy). Tomasz jest autorem książki „Wgląd. Buddyzm, Tajlandia, ludzie” oraz „Mindfulness znaczy sati. 25 ćwiczeń rozwijających mindfulness”.

W Londynie ukończyłam certyfikowane szkolenie nauczycielskie  mindfulness dla dzieci: The Youth Mindfulness Kids Programme u samego twórcy programu. Michael Bready, psycholog, trener i konsultant oparł swój program na tradycji nauczania Thich Nhat Hanha, którego jest bezpośrednim uczniem. Michael pobierał nauki w Plum Village, stworzonym przez mistrza ośrodku medytacyjnym we Francji, gdzie praktykuje i naucza się „sztuki uważnego życia”. Thich Nhat Hanh jest niekwestionowanym autorytetem w zakresie nauki mindfulness, działaczem na rzecz pokoju na świecie. Był przedstawiony przez Martina Lutera Kinga jako kandydat do Pokojowej Nagrody Nobla. Jest autorem ponad stu książek; jedna z ostatnio wydanych to : „Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat. Praktyka uważności dla nauczycieli i uczniów”. W książce tej wielokrotnie cytowane są wypowiedzi Michaela Bready jako nauczyciela mindfulness w tradycji Thich Nhat Hanha, doświadczonego w pracy z dziećmi i młodzieżą.

Moje doświadczenie obejmuje prowadzenie zajęć jogi i uważności zarówno dla dzieci i młodzieży, jak również dla dorosłych oraz jogę rodzinną (dzieci z rodzicami/ opiekunami).

Praca z małymi uczniami stanowi dla mnie źródło ogromnej radości i satysfakcji. Z zachwytem dostrzegam w nich głęboką mądrość i potencjał. Pomagam im odkryć i rozwinąć w sobie siłę i umiejętności, które zaprocentują w całym ich dalszym życiu.

Zapraszam na zajęcia 🙂

Namaste!

Marta Kiwacka-Gąsior